Header Ads

Insiden Aliff Aziz Kantoi: “Kalau Afifah Salah, Dia Perlu Bertaubat”


SELEPAS teruk dihentam netizen, pelakon Anzalna Nasir mengambil kesempatan untuk menyiasat perkara sebenar di sebalik kontroversi melibatkan adiknya, Afifah Nasir yang didakwa sebagai orang ketiga dalam rumah tangga penyanyi Aliff Aziz dan isterinya, Bella Astillah.

Jelas Anzalna menerusi posting di Instagram miliknya pada Jumaat, sekiranya Afifah benar bersalah adiknya itu perlu bertaubat dan meminta maaf.





"Helo sabar ya, aunty ni tengah tolong siasat untuk korang. Kalau @afifahnasir93 bersalah maka haruslah bertaubat dan minta maaf.

"Tapi sekiranya kalau pihak sana bersalah apa patut kita buat? Makcik tolong selesaikan masalah ni. Penat dah diorang taip tu... masing-masing tak sabar nak tahu kebenaran... termasuk la I! #JanganDengarSebelahPihakSahaja," tulisnya.

Aliff Aziz Pukul Isteri Dalam Pantang

Bagaimanapun Anzalna menutup ruang komen Instagramnya dipercayai bagi mengelak pengikutnya berterusan membuat pelbagai spekulasi dan menunding jari tanpa mengetahui kebenaran.

Afifah dan Aliff sama-sama terlibat dalam drama bersiri Izinkan Aku Mencintaimu.

Mana tidaknya, sejak petang Jumaat, Instagram Anzalna yang mempunyai 2.3 juta pengikut menjadi medan 'perang' apabila ramai menyatakan rasa tidak puas hati terhadap aktres drama bersiri Dendam Aurora itu kerna masuk campur dan membela adiknya.

Ia berpunca apabila Anzalna membalas komen seorang pengikutnya yang memberitahu dia memahami perasaan perempuan yang baru lepas bersalin yang adakalanya diserang meroyan.

Walaupun tidak menyebut nama sesiapa dalam komennya itu namun ia sudah cukup untuk menimbulkan kemarahan dalam kalangan pengikutnya terutama wanita yang menganggap Anzalna tidak sensitif terhadap perasaan wanita yang dicurangi suami.

Tambahan pula komen itu kelihatan seolah-olah ditujukan kepada Bella yang sedang dalam pantang selepas melahirkan cahaya mata pertama pada 8 Julai lalu.

"Kadang-kadang kita faham perasaan perempuan baru lepas bersalin ni lain sikit perangainya bak kata orang meroyan.

Aliff ditahan polis selepas didakwa memukul isterinya yang kini sedang dalam berpantang.

"Tapi itu orang tua cakap. Jangan salahkan I. Semoga dapat diselesaikan dengan maju jaya hehehe," tulisnya bagi membalas komen salah seorang pengikutnya di laman sosial itu.

Ramai menyifatkan Anzalna sebagai kakak patut menasihati dan 'mengajar' adiknya terlebih dahulu dan bukannya mempertahankan perbuatan Afifah yang didakwa sebagai punca pergolakkan rumah tangga Aliff dan Bella.

Malah ada menganggap Anzalna sepatutnya lebih memahami perasaan seorang wanita yang dizalimi suami sendiri dan bukannya bertindak melulu menyebelahi adiknya.

Lebih menyakitkan apabila ada netizen turut mendoakan agar Anzalna tidak melalui situasi sama suatu hari nanti dan berharap ketika itu dia tidak berasa menyesal.

"Beranak dulu dik baru tahu apa itu meroyan... harap laki awak cari perempuan lain masa awak berpantang nanti... tengok siapa yang meroyan
]

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.