Header Ads

'Kau siapa nak masuk campur hal rumah tangga aku? Dahlah tak pakai tudung!'

SEPANG, SELANGOR - "Hal rumah tangga jangan dibawa ke tempat awam, malu orang tengok" demikian kata netizen selepas membaca perkongsian dari Suri Kempe yang dimuat naik jam 6.49 petang semalam.

1

Dalam kejadian yang berlaku di KLIA, Suri dan rakannya ternampak seorang lelaki sedang mengasari isterinya. Niat Suri mahu membantu menenangkan keadaan, namun dia pula dimarahi lelaki terbabit.

So this happened as Zuly and I tried to catch the train back from KLIA today. We walked down the escalators and as we came down the final one towards to end of the hallway, I saw some guy pushing and shoving who I presumed to either be his girlfriend or wife repeatedly. She managed to escape his grasp and he was about to go after her:

Me: "Eh, tolong jangan nak belasah-belasah girlfriend."

As*hole: "Eh, itu isteri saya!" (as if that made it all ok!)

Me: "Ha, kalau isteri lagilah jangan pukul macam gitu. Dah kenapa?"

As*hole: "Apa masalah sekarang ni?" (trying to get in my face and puffing his chest)
Meanwhile, his friend who is standing behind several pieces of luggage on the side keeps telling me to not to get involved.

Me: "Eh, kalau dia nak pukul bini dia macam ni, bukan saja masalah saya, tetapi masalah semua orang kat sini. Boleh aje saya report."

As*hole: "Report? Report ah!!! Bitch! Jangan nak masuk campur hal saya."

Wife comes along and tries to apologize for her husband's behavior. After she assured me she was okay, suddenly the asshole yells,

"Kau ni siapa nak masuk campur hal aku? Dahlah tak pakai tudung!!"

I was walking away at this point, but when he yelled that out I turned around, and yelled back.

"Hey! Lelaki melayu dayus, dahlah pukul bini and mulut macam sial. Ada hati nak kutuk saya tak pakai tudung? Inilah masalahnya kalau dah bodoh!" and I turn and walk away.

Of course, the stupid name calling doesn't stop and I can hear him cussing in the background. When I finally remembered that it would make sense to take a picture of him, I was already behind the turnstile. But whenever I pointed the phone towards him, he would attempt to hide behind someone. And flick me off on the side.

Sementara itu di media sosial, netizen memuji tindakan Suri yang cuba melindungi wanita berkenaan dari terus dikasari lelaki dayus itu.

"Itulah yang sepatutnya dilakukan oleh orang awam apabila ternampak kejadian seperti ini walaupun ramai yang akan bersikap seperti lelaki dayus itu, tak nak campur urusan rumah tangga orang lain.

"Lelaki yang jerit tak pakai tudung tu memang tak ada modal lain. Otak singkat, perangai hodoh," kata Rohana.
TAGS:

Dikuasakan oleh Blogger.