Jumaat, 12 Mei 2017

Adakah Ini Punca King Afiq Diserbu Selepas Akaun Instagram Rad KL Ditutup?

  Berita Premium       Jumaat, 12 Mei 2017
Image result for kingafiqq

Tak habis lagi isu mengenai King Afiq atau nama sebenarnya Ameerul Afiq (kingafiqq) ni. Kali ni seorang warga twitter telah mendedahkan yang tindakannya menjadi punca akaun Rad KL disingkirkan daripada laman instagram. Dia menghantar email kepada pemilik cap dagang bagi barang tiruan tersebut, iaitu, NIKE. Aku rasa hampir semua orang tahu dan kenal yang King Afiq ni adalah merupakan pengasas kepada Rad KL. Ya. Akaun yang menjual barang tiruan tu. Setelah aduan tersebut dibuat, pihak NIKE telah membalas email itu dengan menyatakan bahawa pihaknya memandang isu ini dengan serius.

Tak habis lagi isu mengenai King Afiq atau nama sebenarnya Ameerul Afiq (kingafiqq) ni. Kali ni seorang warga twitter telah mendedahkan yang tindakannya menjadi punca akaun Rad KL disingkirkan daripada laman instagram. Dia menghantar email kepada pemilik cap dagang bagi barang tiruan tersebut, iaitu, NIKE. Aku rasa hampir semua orang tahu dan kenal yang King Afiq ni adalah merupakan pengasas kepada Rad KL. Ya. Akaun yang menjual barang tiruan tu. Setelah aduan tersebut dibuat, pihak NIKE telah membalas email itu dengan menyatakan bahawa pihaknya memandang isu ini dengan serius.



Ni email yang telah dihantar dan maklum balas yang diterima.



Akhirnya akaun Rad KL yang mempunyai lebih daripada 370,000 orang pengikut telah disingkirkan daripada laman instagram. Haaa... Pengsan! Bukan sikit tu tu. Tapi nak buat macam mana, setakat tu je rezeki Rad KL kot. Tapi tak boleh nak salahkan orang lain juga sebab kalau King Afiq tak jual barang tiruan, takde la kejadian macam ni.

Menurut akhbar Harian Metro, KPDNKK telah menyerbu ke sebuah apartmen yang didiami oleh seorang penuntut kolej swasta setelah aduan diterima daripada pemilik cap dagang. Adakah mungkin kerana email yang dihantar kepada pihak NIKE tersebut telah menjadi punca kepada KPDNKK untuk membuat serbuan terhadap kediaman King Afiq? Tapi betul ke keratan akhbar Harian Metro mengenai jutawan ciplak tu merujuk kepada King Afiq? Tak pasti. Tapi lu fikir la sendiri!
logoblog

Thanks for reading Adakah Ini Punca King Afiq Diserbu Selepas Akaun Instagram Rad KL Ditutup?

Previous
« Prev Post