Rabu, 12 April 2017

Azan 5 Kali Sehari, Masjid/Surau Perlu Minta Kebenaran Penduduk – Pandangan Wanita Ini Dikecam Netizen

  Berita Premium       Rabu, 12 April 2017

Korang mungkin tak familiar dengan wanita yang dikenali sebagai Azira Aziz ni. Dia sebenarnya salah seorang pengasas BEBAS yang terlibat dengan demonstrasi Anti RUU 355 Februari lalu di Petaling Jaya.
Terbaru, Azira membuat kenyataan pasal pembinaan masjid dan surau yang jarak 50 meter dari tempat tinggal penduduk. Bagi Azira, masjid dan surau ini perlu kebenaran sebab ada azan 5 kali sehari. Lain macam ja. Tapi korang baca dulu apa yang dia tulis.

Masjid yang perlu kebenaran.







Statement ini adalah respond Azira kepada berita Kerajaan Negeri Selangor. Di mana kerajaan Selangor nak perketatkan syarat-syarat pembinaan rumah ibadat bukan Islam.
Bukan itu saja, Azira juga menyatakan budaya kebencian, pergaduhan dan sikap tak bertoleransi adalah budaya yang diimport dari negara Arab ke dalam masyarakat. Ini semua gara-gara terlalu ramai pelajar Malaysia yang sambung pengajian di sana.

“Mengapa kita terikut sangat budaya Arab?”




Azira Aziz juga mengatakan umat Islam Malaysia terpengaruh dengan budaya Arab yang dibawa masuk oleh tenaga pengajar kebanyakannya graduan dari negara timur tengah. Tambahnya lagi, Malaysia akan lebih aman jika dari dulu kita limitkan menghantar dan mengambil tenaga pengajar dari rantau Arab.
logoblog

Thanks for reading Azan 5 Kali Sehari, Masjid/Surau Perlu Minta Kebenaran Penduduk – Pandangan Wanita Ini Dikecam Netizen

Previous
« Prev Post

Tiada ulasan:

Catat Ulasan