Rabu, 7 September 2016

Diri Rasa Tak Sempurna Macam Orang Lain – Kisah Sedih Wanita Tabah Belum Dikurniakan Zuriat Akibat PCOS

Siapalah yang tak nak ada zuriat, kan? Kalau alam perkahwinan dah menjangkau setahun dua, pasti akan ada soalan-soalan killer dari sanak-saudara pasal isu zuriat atau anak ni. Uish, kadangkala sampai naik stres dibuatnya. Diorang ni pulak sesetengahnya jenis yang main cakap lepas je. Tu baru sanak-saudara, belum kira kawan-kawan dan jiran tetangga. 

Kadangkala bukan terus dapat anak bila dah berkahwin. Nama pun rezeki, maka selayaknya Allah yang berhak memberi. Sebab tu kalau kita diuji dengan ujian sebegini macam tak subur, masalah sistem seks dan sebagainya, kita kena banyak bersabar dan doa. Ada hikmah kenapa Allah beri ujian macam tu pada kita. Jom baca luahan wanita ini tentang isu tersebut.

Masalah kesuburan atau infertility




Dah kahwin mesti mengandung




Segala petua mak nenek aku cuba



Ada PCOS kat ovari




Tak semua suka bincang, cerita masalah




Paksa pegang baby ambil berkat



Rasa tak sempurna macam orang lain



Kami pun tak give up lagi





Sumber: IIUM Confession BM

Tiada ulasan:
Write ulasan