Rabu, 20 Julai 2016

Sanggup Tipu Geran & Jual Tanah Pusaka, Wanita Ini Kongsi Kisah Sedih Dianiaya Keluarga Sendiri

Isu bergaduh adik beradik pasal tanah pusaka ni memang dah selalu berlaku dalam masyarakat kita. Kalau bab harta dan tanah ni, memang boleh sampai putus saudara bagai. Yang peliknya, ada jugak golongan yang bergelar haji hajah segala ni pun bedal jugak kalau bab harta pusaka ni sebab tamak.

Kami share kisah brader ni pasal akak cleaner di pejabatnya. Sedih, marah, geram, semuanya ada bila baca pasal kisah tanah pusaka akak cleaner ni. Abang kandung dia pun sanggup tipu sebab tamak harta. Jom baca!

Nak balik beraya di kampung


Aku jual sebab nak pakai duit masa tu



Dukung anak pergi masjid sembahyang raya



‘Redho jelah kak cik. Harta dunia je pun…’



Duit raya pun diorang tak bagi kat anak kak cik



Manusia boleh berubah sebab harta



Kesimpulannya, hidup mesti berhati-hati. Jangan mudah percaya pada orang walau pada adik beradik sendiri, lagi pulak isu tanah pusaka ni. Dunia sekarang ni, dah tak ramai yang berhati perut. Apa saja yang boleh mendatangkan duit, diorang sanggup buat walau apa cara sekalipun.
Sumber: FB Azwa Kamaruddin

Tiada ulasan:
Write ulasan