Layanan Tidak Adil, Berhenti Kerja Sebagai Polis Jadi Pelacur

SYDNEY - AUSTRALIA. Akibat tidak tahan dengan layanan tidak adil dalam jabatannya, pegawai polis wanita ini akhirnya tekad untuk melepaskan jawatan. Dan karier yang dipilih memang mengejutkan ramai, iaitu menjadi seorang pelacur!
Berhenti polis, jadi pelacur
Pegawai polis wanita ini dikenali sebagai Heidi, seorang ibu tunggal yang mempunyai pengalaman luas dalam perkhidmatan polis.

Bagaimana pun, disebabkan kerap menerima arahan yang tidak masuk akal daripada pihak atasan, Heidi akhirnya tidak sanggup lagi meneruskan tugasan sebagai seorang pegawai keselamatan.

"Sebagai pegawai polis wanita, saya perlu bekerja keras bagi mencapai impian saya berbanding dengan pegawai polis lelaki yang cepat naik pangkat walaupun tidak banyak tugas yang perlu dilakukan mereka," luah Heidi yang berjanji tidak akan kembali memakai pakai seragam polis buat selama-lamanya.

Selepas berhenti menjadi polis dengan pangkat terakhir sebagai Senior Konstabel, Heidi kemudian memilih pelacur sebagai karier baharunya.

"Menjadi pelacur jauh lebih selesa berbanding menjadi pegawai polis. Dari sudut karier, menjadi polis sudah semestinya bagus dan mempunyai masa depan yang cerah.

"Namun jiwa saya tidak tenteram ketika dalam jabatan polis. Sebab itu saya tidak rasa kesal sedikit pun selepas mengambil keputusan meninggalkan bidang kepolisan," kata Heidi.

Menurut Heidi, dia akan menjadi pelacur sekurang-kurangnya dalam tempoh dua tahun ini sebelum mencari kerja lain.

0 comment... add one now