'Ini Atlet Ke Haiwan?'


Inilah 'balasan' yang diberi oleh pasukan Bola Sepak Kedah SUKMA XVIII.

Kami sediakan tempat tinggal, tempat tidur siap diberi dengan cadar, bantal dan dikemas-kemas lagi. Kami tak dibayar gaji pun semasa mengemas bilik anda. Tetapi beginikah balasan yang diberikan? Siang malam kemaskan cadar, turun naik tangga, letih tahu tak? Itu semua demi keselesaan anda. Tetapi, inikah balasannya? 

Inikah sikap bakal altlet generasi akan datang? Inikah perangai bakal pemain bola sepak? Mereka inikah yang akan menjadi wakil pemain dan kebanggaan negeri Kedah? 

Tak kisahlah kalah ke apa, barang orang yang dipinjam sepatutnya dijaga dengan baik. Bukannya korang menyewa di UNIMAS ini! Kalah dalam pertandingan pun, janganlah sampai merosakkan harta benda awam.

Kita (Sarawak) sebagai tuan rumah, berikan tempat tinggal. Jika tidak diberikan, nanti membebel pula mereka. Bila sudah diberi, begini pula jadinya. 

Asalnya bilik ini lengkap dengan katil, tilam, cadar bagai, memang nampak seperti bilik. Namun selepas mereka selesai menginap di sini, keadaan bilik mengalahkan tongkang pecah, tsunami dan gempa bumi.

Kalau saya, saya takkan pilih mereka lagi sebab tindakan mereka ini menjejaskan imej negeri mereka sendiri.  - Haziq Kimi

0 comment... add one now