Rabu, 20 Julai 2016

Dahlah Selalu Tumpang Kereta, Bila Minta Duit Minyak…Jangan Kesiankan Orang Macam Ini!

Zaman belajar adalah zaman yang paling kritikal buat sesetengah orang. Yelah, dengan kos hidup yang makin tinggi sekarang, pastu pulak semua benda nak kena guna kenderaan, memang kadang-kadang kita pun rasa tertekan. Ada pulak tu, dahlah menumpang kereta dengan kita, minyak pun tak bayar.
Kalau bayar pun ciput je. Tu belum kira yang jenis nak pinjam kereta memanjang. Pastu tak tuang minyak. Kami share dengan korang pasal adik ni. Kesian dia, dahlah member tumpang kereta ke kuliah pastu duit minyak semua bayar sikit je. Jom baca!

Dulu tak nak naik sebab minyak mahal



Rm20 cukup ulang alik ke kuliah?



Kalau aku nak singgah, diorang marah-marah aku


Sabar jelah, dik. Kadangkala, Tuhan uji bersebab. Kalau ikut kami, biarkan je diorang tu naik bas atau teksi. Dah bagi tumpang kereta tu kira seribu rahmat dah tu. Bukan semua orang faham kita, dan ada juga yang cuba nak ambil kesempatan. Apapun, kena bertindak dengan waras dan beri pengajaran setimpal.
Sumber: IIUM Confession BM

Tiada ulasan:
Write ulasan