Ahad, 17 April 2016

Gambar Sofea Ilias Selepas Pembuangan Implan Payu Dara, Nur Sajat Bila Lagi?

Assalamualaikum WBT dan selamat pagi semua . Saya tak nak ulas apa2 . Saya cuma takut pada Allah dan buat semua benda kerana Allah . Esok lusa saya sendiri tak tahu saya jadi apa dan saya dimana . Biarlah Allah tentukan . Saya tidak blame mana2 org dan jgn samakan saya dgn makhluq lain .
.
Bagi saya , tidak perlu berdebat dgn org yg tak faham . Saya juga xnk org gunakan saya sebagai point perdebatan . Tugas agama cuma mengajak yakni dakwah . Kita tiada hak untuk paksa setelah berdakwah kita paksa org berubah ! Yg memegang hati kita adalah Allah .
.
Saya doakan semua kita diberi hidayah yg mana dlu saya tak percaya pada hidayah dan x yakin saya boleh berubah . Saya suka cabar Allah . Bila nak tukar saya jadi lelaki ? Bila nk buang naluri saya ? Bila nk bawa saya ke jalan benar ?? Ada puluhan ribu org menghina tatkala itu . Ada juga puluhan ribu org yg berdakwah secara kasar mahupun halus . Dan ratusan ribu org mungkin mendoakan saya termasok diri sendiri yg sentiasa bersangka baik pada Allah . Ini belom campor mak dan ayah yg mendoakan .
.
Nahhh Allah jentik sekali sahaja , dan ini saya sekarang . Saya tidak ada kuasa upaya malah x pernah termimpi akan jadi begini . Sukar untuk saya ulas . Byk kali saya kirim doa pada rakan di Mekkah .
.
"Gilaaa kau aku cantik kot x perlu jadi laki ! Suara pun prmpuan . Bulu pon x ada . Sayang gila kan lepaskan dunia ni betol x ?? Nak dpt lelaki petik jari je uollsss lagi2 aku kaya" Itu yg selalu saya ungkapkan pada org . Tapi harini , dunia saksi perubahan saya tanpa paksaan atau sbrg sebab selain Allah . Org akan tanya "macam mana?", "betulke?" . Malah saya sendiri tertanya tanya . Tpi bg yg faham akan apa itu "hidayah" mereka akan faham . Allah kata "kun fayakun" , maka jadilah !
.
Bagi saya , perubahan ini tidak boleh dipaksa , ia perlu dari hati . Dan hati itu Allah yg pegang . Maafkan saya jika ada melukakan hati sesiapa . Saya tidak pernah ingin menjadi munafik . Iolls lg cntik drpd uollss kot . Xpyh berubah jd lelaki pon x apa , rugi ! Tpi itulah , siapa yg boleh lawan kuasa Allah ?? Saya tetap lembut juga dan suka apa yg wanita suka . Mgkin one day Allah switch off naluri ini . Bersangka baik . Husnuzon .
.
Share jika anda rasa bermanfaat insyaallah .




Tiada ulasan:
Write ulasan