Ahad, 3 April 2016

Artis Popular Indonesia Mengaku Bapanya Seorang Pengemis


SEORANG gelandangan yang sudah lama menetap di kaki lima berhampiran daerah JI Bangka, Jakarta Selatan, Irwan Yusuf, mengaku sebagai ayah kandung kepada artis terkemuka Indonesia, Marshanda atau lebih dikenali sebagai Chacha.

Difahamkan, Irwan ditahan oleh petugas Pelayanan, Pengawasan, dan Pengendalian Sosial (P3S) Suku Dinas Sosial Jakarta Selatan ketika tengah mengemis di Jalan Bangka, Jakar Selatan pada Jumaat lalu.

“Ketika kami menahannya, masyarakat di sekitar memaklumkan dia sudah lama mengemis di daerah tersebut,” kata Ketua Suku Dinas Sosial Jakarta Selatan, Mursyidin seperti dipetik oleh detik.com.

Buat masa ini, Irwan dibawa ke Panti Sosial Bina Insan Bangun Daya, Cipayung, Jakarta Timur bagi mendapat rawatan sementara menunggu ahli keluarga terdekat untuk membawanya pulang.

Hingga kini, masih belum ada sebarang pengesahan dari pihak Marshanda mengenai perkara tersebut namun menerusi foto yang dimuat naik di laman sosial menunjukkan lelaki terbabit sememangnya mirip dengan ayah kandung artis terkemuka itu.
______________
Marshanda mengaku pengemis itu adalah bapanya

ARTIS popular Indonesia, Marshanda mengakui pengemis yang ditemui baru-baru ini adalah bapanya.

Menurut Marshanda, dia berasa gembira kerana dapat bertemu semula dengan bapanya itu selepas berpisah sejak dua tahun lalu tidak lama selepas dia bercerai dengan bekas suaminya.

“Selepas bercerai saya menukar nombor telefon menyebabkan saya hilang nombor telefon papa.

Marshanda berkata, hubungan dia dengan bapanya, Irwan Yusuf, 49, renggang sejak belasan tahun lalu selepas lelaki itu bercerai dengan ibunya.

“Saya tidak malu kerana ini adalah cerita lama dalam keluarga saya.

“Selepas dua tahun berpisah, saya gembira kerana dapat bertemu semula dengan papa,” katanya


Sebelum itu, seorang gelandangan yang sudah lama menetap di kaki lima berhampiran daerah JI Bangka, Jakarta Selatan, Irwan Yusuf, mengaku sebagai ayah kandung kepada artis terkemuka Indonesia, Marshanda atau lebih dikenali sebagai Chacha.

Difahamkan, Irwan ditahan oleh petugas Pelayanan, Pengawasan, dan Pengendalian Sosial (P3S) Suku Dinas Sosial Jakarta Selatan ketika tengah mengemis di Jalan Bangka, Jakar Selatan pada Jumaat lalu.

Tiada ulasan:
Write ulasan