Mak Cik Bertudung Jual Nasi Lemak Rendang Babi



Huh. harap anda lebih berhati-hati

Kat KL juga kena berhati hati. Di kawasan elite Damansara ramai yang dah terkena makan rendang daging babi. Ada penjual nasi lemak orang seberang menjual nasi lemak rendang daging babi. Nasib baik ada saorang Cina yang baik hati. Tiap tiap hari gerai tersebut penuh orang beratur untuk membeli nasi lemak. Oleh kerana tak tahu bagaimana nak bagintahu yang gerai tersebut menjual rendang babi, beliau memesan " nasi lemak 5 taruk rendang babi ". Semua berpaling kepada beliau. Dan bertanya " are you joking ". Dia menjawab " no, Im not joking. She is selling. You ask her ". Semua bertanya kepada penjual perempuan dari seberang tersebut. " Betul awak jual rendang babi ". Penjual menjawab " betul saya memang jual ". Pembeli bertanya lagi ” habis awak pakai macam ni ". Penjual perempuan tersebut berpakaian lengkap seperti wanita Islam. Lengkap bertudung. Perempuan penjual menjawab " Ini pakaian saja, saya bukan Islam ". Semua yang telah lama membeli, terus termuntah muntah di situ juga. Tak tahu entah berapa kali dah makan nasi lemak tersebut termasuk anak kawan yang menceritakan hal ni pada mak cik. Sejak dari hari tu ila mak cik nak beli makanan, mak cik dengar dulu loghat percakapan penjual. Kalau bukan orang sini, mak cik tak akan beli. Jangan lah terpedaya dari segi pakaian yang dipakai penjual. Tambahan lagi bila bulan Ramadhan. Mereka ni yang banyak berjual. Mana pergi nya orang kita entah lah

0 comment... add one now