'Hisyam Jawab Call Akak, Tiba-Tiba Terdengar Bunyi Zip' - Quyun

Berang dengan tindakan Yazid, Haizad Ijat, adik kepada Norshahida Tohair yang didakwa merampas suami Quyun Zulkily mendedahkan cerita disebaliknya. 


"Dulu kau buat apa pada kakak aku? Sampai dia masuk hospital, kau ingat dia anak patung kau nak pukul-pukul? Jangan ingat kau boleh buka aib orang, orang tak boleh buka aib kau selepas ini. 

"Kalau kau tak puas hati dengan dia, kau boleh jumpa depan-depan dengan dia kan? Tak pauyah buat moment macam ni," kata Haizad yang kini telah menukar nama akaun Facebooknya. 

Ekoran itu, Quyun pula tampil menjelaskan keadaan sebenar pada Haizad yang dilihat beria-ria mempertahankan kakaknya dari terus dikecam netizen tanpa mengetahui cerita sebenar di sebalik kejadian.

"Adik Haizad Ijat, akak dengan rasa rendah diri ingin beri sedikit terjemahan kepada adik mengenai isu-isu ini semua. Kenapa tak siasat dulu? Dengar cerita dah tahu kami sudah bercerai bulan 9 talak 3. Pihak lelaki dah beritahu pada keluarga perempuan, kalau sudah tahu kenapa tidak minta surat bukti penceraian? Awak tahu kan dalam masa tiga bulan bekas suami akak tinggalkan akak dan mereka pergi berbulan madu mengalahkan suami isteri. 

"Mereka tidur sebilik dalam 2 3 hari sedangkan akak masih isteri dia. Tahu tak apa perasaan akak pada waktu akak tahu dan tengok gambar-gambar mereka pergi berbulan madu? Bulan 9, hubungan akak dengan suami akak masih elok. Pergi sana sini, pergi berbulan madu. Tetapi akak dengar cerita suami aku mengaku bujang dan sudah bercerai dengan akak pada bulan 9. 

"Selama bekas suami tinggalkan akak, satu sen pun dia tidak bagi. Okay, tak mengapa sebab akak tak kisah. Yang akak kisahkan ialah, kenapa kenduri besar-besaran boleh buat tetapi nafkah akak satu sen langsung tidak diberi? Sebutir beras pun dia tak hulurkan.

"Akak pergi majlis hari itu ada sebab, bukan nak main sergah seperti harimau kelaparan? Kalau betul waktu itu akak kelaparan, akak rasa muka kakak Haizad dah lama akak cakar. Awak tahu tak 3 bulan akak menderita kerana disebabkan oleh kakak Haizad? Dalam hati akak,
 "Kenapa suami akak? Kenapa rampas suami akak?"
"Kenapa tiada maaf langsung dari Norshahida kalau betul dia tahu bekas suami itu adalah suami akak? Kenapa tak mesej atau call akak untuk minta maaf? Akak bukan nak meraih simpati tetapi mana isi hati sebagai seorang perempuan? Sampai hari ini mana perkataan maaf? Kalau betul dia tidak tahu Hisham sudah berkahwin, kenapa waktu akak datang, dia langsung tak naik hantu? Majlis kahwin tahu, bukan main kejar duduk waktu itu. Nampak sangat kakak awak dah tahu dari awal.

Zaman sekarang zaman canggih, boleh check semua. Sebab kakak awak sudah tahulah dia suruh Hisyam ceraikan akak dengan talak 3 supaya akak tak boleh rujuk dengan bekas suami. Akak tak kisah pun, ambillah, cuma akak kecewa dengan perangai kakak Haizad. Umur masih muda tetapi sanggup khianati kaum hawa sendiri.

"Kalau Hisyam burukkan akak pada kau orang semua, keluarga akak semua sebenarnya kami dan keluarga dia sama saja tak ada beza. Dua tahun lebih akak kahwin dengan dia, akak tahu dia macam mana dan dia pun tahu akak macam mana. Dia kenal keluarga akak dan akak pun kenal keluarga dia. 

"Adik Haizad, akak dan keluarga dah rasa apa yang kau orang rasa sekarang. Akak dah puas kena hina, caci. 3 bulan dik, 3 bulan, jiran-jiran akak dah tahu semua. Aku sanggup menipu semuaj iran akan cakap suami akak pada ketika itu balik ke kampung jaga dusun sebab musim durian. 3 bulan suami akak keluar dari rumah tanpa berita. Tahu-tahu saja dia sudah berkahwin lain. Sedih akak, keluarga saja yang tahu bagaimana menderitanya menunggu suami di depan pintu rumah setiap hari tanpa rasa jemu. 

"Sebelum akak tahu dia ada perempuan lain, akak dah macam orang gila cari dia di rumah kakak dia, tempat kerja lama. Rupa-rupanya dah kena buang kerja, akak pujuk bos dia suruh ambil dia bekerja semula. Bos dia terima tetapi dia pula sanggup tinggalkan akak sebab nak pergi bercuti dengan kakak Haizad. Sewa kereta 5-6 ratus sanggup akak ni satu sen tak bagi.

"Cuma akak nak beritahu, 15 Oktober 2015, suami akak beritahu ada job di Melaka. Akak merajuk sebab rasa tak sedap hati dan rasa berat sangat nak bagi dia pergi. Rupa-rupanya dia tipu akak, dia keluar dengan kakak Haizad. Dia langsung tak mesej akak, tak call akak, banyak kali akak call dia tetapi dia tak jawab. Mungkin takut terkantoi kalau dia angkat call akak. 

"Tetapi bila jawab, tempat sunyi tiba-tiba bunyi zip. Apalah yang mereka buat agaknya. Allahuakbar!. Dan itulah hari terakhir akak duduk sebumbung dengan dia. Tak apalah dik, benda dah nak jadi. Akak penat menderita, menangis, penat ditipu, Alhamdulillah akak rasa lega yang teramat sangat bila dia ceraikan akak. Akak tak adalah nak meroyan sangat sebab akak tahu kenapa Allah pisahkan akak dengan dia. Akak pernah hidup dengan dia. 

"Sekarang hari kakak Haizad pula hidup dengan bekas suami akak. Harap dan doakan mereka berdua bahagia hingga ke akhirat. Harap apa yang terjadi pada akak tidak akan terjadi pada kakak Haizad. Doakanlah yang terbaik buat mereka," kata Quyun Zulkifli. - PIXEL MEDIA

0 comment... add one now